em

Den sura eftersmaken

Kategori: Allmänt

Jag mår dåligt i hjärtat just nu. har inte ont, mår bara dåligt. Var och köpte den andra boken i Twilightserien igår, När jag hör din röst, tänkte att jag skulle göra tvärt om denna gång och läsa boken först.
Den blev som en drog. När jag väl lagt mig sängen och öppnat den gick det inte att slut, jag hetsläste, jag bokstavligt talat tryckte i mig boken. Sen satt jag där 03.24 och boken vara bara plötsligt slut. Mitt hjärta som svämmat över av känslor de senaste timmarna levde ett tag på svallvågorna. Lyckades skicka det mest dorkyaktiga-smset i mitt livs historia till Per, han hade dock bara tycket att det var sött, jag skulle ha blivit smått rädd över att ha en smått psykopatisk flickvän. Tur för mig med andra ord att han vet att jag blir smått överemotionell ibland.
Men sen gick det upp för mig, boken var slut. Slut. Ångesten över att likt en ångvält kört över den på fyra timmar istället för att suga på minsta lilla ord och stavelse känns brutal just nu. Jag är ett känslofreak och det är inte ens "den där veckan i månaden", skumt.


Förutom att flippa ut angående en viss bok igår så spenderade jag resten av den gråa dagen igår på stan med min solstråle Shabnam för att sedan få se underverket som Pers syster hämtat hem. Det var den sötaste kattunge jag sett i hela mitt liv! (Förutom min egna kattungar då, men de räknas inte). Får denna Ragdollkatt ungar så vet jag att Per kommer få det ofantligt svårt att övertala mig att inte ta en själv.

For sedan ut och åt middag med Per. Pasta med oxfilé var gottgottgottgott.

KOMMENTARER:

  • shabbelibabban säger:
    2009-11-19 | 23:28:41
    Bloggadress: http://shabbi.blogg.se/

    Alltså du är ju som du är, och varför Shabnam? Shabbe, Shabbe kallas jag....var nästan tvungen att tänka till vem du menade! ;)

    Så jag borde läsa den där boken eller? Kanske kan låna dig utav dig? Har läst alla mina böcker i bokhyllan och den där lät bra mkt mer spännande än affärsredovisningen, tänk om du lagt ner så mkt tid på den boken? Vilket snille du skulle ha vart!

    pusskram söta du!

Kommentera inlägget här: